Kerst aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Kerst aan de andere kant van de wereld - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Kerst aan de andere kant van de wereld

Blijf op de hoogte en volg Renée

25 December 2012 | Australië, Sydney

Dinsdag 25-12, Sydney

Niet de geur van een échte Kerstboom als je wakker wordt, überhaupt GEEN Kerstboom. Geen twinkelende lichtjes in de vensterbank en geen kaarsjes op de tafel. Geen sloffen aan en de kachel op 22 graden, ja de airco aan op 19 graden. Geen flakkerend vuurtje bij de Kerststal en geen sneeuw buiten op straat, ja regen en onweer wordt het vandaag. MERRY CHRISTMAS! Zeg ik zonder Kerstgevoel.

Nou ja, dan maar een bordje muesli, yoghurt en fruit. Ernie en Linda (huisgenoten) zijn in de keuken druk in de weer. Vandaag hebben we namelijk met z'n vieren Kerstlunch. Ik ga me gauw douchen en aankleden om ze te helpen. We maken een Oreo-cheesecake, kip uit de oven, gerookte ham, koude aardappelsalade, vers gebakken brood en een warme aardappelsalade. Oh my God. We zijn maar met z'n vieren, maar we hebben te eten voor tien!

Nou ja, om 13:00 is alles klaar, dus dekken we de tafel en gaan we aan tafel. We proosten op Kerst en vallen dan aan! Oeh, dit is echt zoooooo lekker! De ham met mosterd, het versgebakken brood met roomboter en de kip, just mmmm....! Ik eet natuurlijk weer veel te veel, maar ja het is Kerst, dus dan mag het. Toch?!

Na het eten ruimen we de boel op en gaan we nog een paar films kijken. Omdat het regent en onweert kunnen we toch niet naar buiten. Leuk hoor! Kerst NIET op het strand. Van de week dan maar weer genieten van het mooie weer, want volgende week zit ik namelijk al in het vliegtuig! Hoe raar is dat! De laatste week is in gegaan. Volgens mij tellen ze thuis de dagen al af ;)

Maar ja, als je zoveel eet en echt drie uur lang erover gedaan hebt, ga je 's avonds natuurlijk niet meer BBQ-en. Dus om 18:00 eten we met z'n allen nog wel een stukje van de overheerlijke Oreo-cheesecake en praten we nog wat na. Terwijl ik naar Home Alone zit te kijken (zoveel jaar na dato en al zo vaak gezien blijft ie toch nog steeds leuk) pleegt Thomas een aantal Skype gesprekken. Nu maar lekker slapen, morgenochtend vroeg namelijk naar de gym in het gebouw. Al die Kerstkilo's eraf trainen ;)

• 26 December 2012 - 11:08

Sanne:

Jammer dat je niet in bikini kerst hebt kunnen vieren! Gelukkig was het eten wel lekker;) Die cake mag je best ook een keer in Nederland maken!!

Geniet van je laatste week!
    Zalig kerstfeest! Xxx