Hello stranger - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Hello stranger - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Hello stranger

Blijf op de hoogte en volg Renée

26 December 2012 | Australië, Sydney

Woensdag 26-12, Sydney

Aangezien ik gister echt te veel gegeten heb durf ik niet te zwemmen. Ik ben echt bang dat ik naar de bodem zak ;) Nee hoor, het is buiten nog een beetje fris. Dus ga ik me lekker loslaten in de sportschool. Eerst lekker fietsen en dan die armen, benen, billen en buik laten zweten. Na 3,5 van niets doen, valt dat toch vies tegen. Maar ik heb gelukkig nog een hele week om dat wat te verlichten ;)

Dan even lekker douchen en een broodje lunchen. Vandaag gaat er namelijk iets spectaculairs gebeuren. Nou ja, rond 12:00 is het eigenlijk allang begonnen. Op Boxingday (Tweede Kerstdag) vindt er hier iets ongelofelijks plaats. Voor de mééste vrouwen is dit 'a dream come true', voor álle mannen 'a hell on earth' en voor Renée Oudejans 'an Oh-My-God-I'm-Flabergasted-So-Insane-Moment'. Elke, en dan bedoel ik ook écht elke, dus niet een paar, nee serieus ALLE winkels hebben hier Sale. En niet op afgeprijsde artikelen. Nee, op de hele fucking handel! Elk product dat je kan vinden in de winkel heeft KORTING! Het percentage verschilt natuurlijk wel per winkel, mááár korting is korting!

Tegen de tijd dat ik in de stad ben, zijn alle 'S-jes' en 'M-tjes' al uitverkocht, staan er RIJEN DIK om winkels in te komen. Staan er RIJEN DIK voor de kleedkamers. Oh ja, en staan er RIJEN DIK voor de kassa's. Het is echt bijna niet te geloven. De straten lopen over en de winkels puilen uit van de mensen. Groot, klein, jong, oud, arm, rijk, geel, zwart of blank. Je kan het zo gek niet verzinnen of het loopt hier rond.

Op elke hoek sta je bij het stoplicht vast, je komt niet vooruit, je staat verkneld tussen duizenden mensen. Hoe voel je je dan? Dan ben je blij dat je voor Australische en zeker voor Aziatische begrippen met je 1.74 meter GROOT bent. Je kan over de mensen heen kijken, je krijgt een soort van frisse lucht en je ziet als eerste de juiste plekken om heen te lopen. Een groot nadeel van groot zijn is dat je dus niet al die rot Aziaten met hun kolere kinderwagens ziet. M'n enkels en benen zijn dan ook behoorlijk blauw! Grrr...

Maar aangezien ik eigenlijk geen flauw idee heb waar ik heen wil (geen H&M, Only, WE, Vero Moda, River Island of Sting) loop ik maar de winkels in waar GEEN rij voor staat. Dus de Adidas winkel, de Nike shop en een sportwarenhuis. Aangezien ik nog niet helemaal weet of ik volgend jaar ga voetballen, fitnessen of boksen, besluit ik alleen maar te kijken, kijken en niets kopen. Hele mooie voetbalschoenen in de aanbieding, maar ja als je het niet weet?!

Daarna loop ik de Sportgirl in. Nee, niet nog een sportwinkel. Gewoon een soort Only-achtige winkel. Als ik al die gillende, duwende en trekkende wijven een beetje zat ben en naar buiten wil lopen hoor ik mijn naam: 'RENÉE!' What the fuck, daar staat gewoon Rebecca van Bodegraven! Hoe is dat nou toch mogelijk, dat je IN Australië, IN Sydney, IN de Boxingday Sales en IN één van de vele winkels een meisje uit je dorp tegen komt. HELLO STRANGER!

We kletsen kort wat bij, wisselen telefoonnummers uit en eigenlijk weet ik het wel zeker. Schijt aan de depressieve Thomas, met Oud en Nieuw, ga ik feesten met Hollanders :D We nemen afscheid en ik besluit mezelf dan toch maar op een paar schoenen te trakteren. Moet ook wel, want m'n Adidasjes zijn nu echt aan het eind van hun Latijn. Daarna ga ik maar op naar huis, want ik het begint een beetje op te warmen en al die mensen drijven me eigenlijk een beetje crazy!

Als ik thuis ben aangekomen, ligt Thomas nog steeds depressief op z'n bed te liggen gamen, dus ga ik maar naar boven om te lezen. Gelukkig is Linda ook thuis, dus gaan we uitgebreid door onze aankopen heen. Niet veel later komt Ernie ook thuis en doen we het nog een keer opnieuw. Daarna komt Thomas naar boven, want hij heeft beloofd om te BBQ-en. Alles staat al gemarineerd en klaar in de koelkast, dus hop op de BBQ en daarna lekker smullen. Gemarineerde kip, worstjes, paprika en champignons. Allemaal op een stokje. En voilá, klaar om te smullen.

We blijven nog lekker lang natafelen, terwijl Thomas alweer gaat zitten gamen op z'n kamer. Hij begint me steeds meer aan iemand te denken. Maar goed, schijt daaraan. Dit is mijn laatste week, dus daar moet ik gewoon van genieten! We kijken nog naar Mr. en Mrs. Smith en dan bel ik nog even met het thuisfront! Nu lekker slapen, want morgen gewoon weer lekker sporten :D

  • 26 December 2012 - 23:14

    Sanne:

    Haha dat is heel toevallig! Gezellig!! Inderdaad genieten doe je zelf, met of zonder lastige huisgenoten;) X

  • 27 December 2012 - 07:58

    Jolanda:

    Hoi Renée,

    Dat hebben wij nou ook vaak als we op vakantie zijn. Zit je bijvoorbeeld helemaal in Kroatië kom je mensen uit de buurt tegen, die we het volgende jaar in het voorbij lopen van een restaurant in Italië weer tegenkwamen. Zal voor jou helemaal raar geweest zijn als je aan de andere kant van de wereld in zo'n mensenmassa iemand tegenkomt.

    groet Jolanda

  • 28 December 2012 - 17:37

    Naomi:

    Hi!!
    Wat grappig dat je rebecca bent tegengekomen!! En gewoon lekker een groot feest van O&N maken hoor;) dat is toch de beste afsluiting van zo'n reis!

    Alvast heel veel plezier je laatste dagen!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 70628

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: