Italië en Ierland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Italië en Ierland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Italië en Ierland

Blijf op de hoogte en volg Renée

28 December 2012 | Australië, Sydney

Vrijdag 28-12, Sydney

Na een uurtje gezweet te hebben in de sportschool, haal ik nog een paar spulletjes voor m'n lunch. Als je een uur sport heb je namelijk best wel trek. Dus wordt het een overheerlijke maaltijdsalade. Ik bedoel, van dat brood hier wordt je niet echt vrolijk. Ten eerste kan je het maar 2 dagen buiten de vriezer houden, het is ALTIJD vierkant, vult voor geen meter en is uit de vriezer al helemaal niet lekker :( Daarom voor de verandering een salade. Vergt wel wat meer tijd, maar is én lekkerder én gezonder :D

Na de lunch ga ik samen met Thomas naar Newtown. Ondanks de naam NEWtown, is dit één van de oudste gedeeltes van de stad (hoe bedoel ke verwarrend). Het is nu een soort hippie-art-achtige omgeving. Oftewel, versloeberde huizen, tientallen antiekwinkeltjes, tweedehands modehuizen en heel veel koffietentjes. Op een huis met daaroo een giga mond na, is het hier behoorlijk saai. Aangezien we net gegeten hebben, hoeven we geen koffietentje in, de tweedehands modehuizen zijn dicht en antiek kan ik toch niet makkelijk mee naar huis-huis nemen! Dus na de straat op- en neer te zijn gelopen, besluiten we naar Parramatta te gaan. Vanaf daar kunnen we een ferry nemen over de river die in de haven aankomt.

Dus eerst in een 30 min durende trein en daarna rennen naar de werf voor de ferry. Maar helaas, het is eb dus moeten we wachten op de bus die ons naar het eerstvolgende ferry-station brengt. Dus nu weer 15 min in de bus en dan eindelijk op de boot. Sjonge jonge. Je kan niet eens buiten staan. Het waait namelijk knijtertje hard en het is eigenlijk gewoon koud. Ben ik even blij dat ik vandaag m'n sjaal heb mee genomen :)

Tijdens het tochtje op de ferry, varen we echt langs de mooiste huizen van Sydney. Gigantische luxe appartementencomplexen en mega grote mansions mét boot voor de deur aan het water. Living the life of the rich and famous in Sydney. Je woont dan wel in een paleisje van een huis, maar je woont nou niet echt in het centrum ofzo. Vanaf daar is het in ieder geval een half uur met de auto, zonder file ;) Tsja, je moet er iets voor over hebben!

Na de ferry tocht lopen we naar Darling Harbour om daar Italiaans te eten. We eindigen in het restaurant Baia met een drie-gangenmenu. Aangezien ze hier elke dag happy hour hebben tussen 15:00 en 17:00, profiteren we daar natuurlijk ook van, voordat we hebben gegeten. Maar de Australische service valt een beetje zwaar tegen. Het moet allemaal snel, snel, snel. We hebben nog niet eens een kont onder onze stoel, of de drankjes staan op tafel. Ze komen continu vragen of we al weten wat we willen. Hallo, ook al is de kaart beperkt, ik moet er eerst even goed over nadenken hoor! Dus na 15 minuten hebben we het eten besteld. Ik begin met een klassieke bruschetta, dan spaghetti Napoleatana met mosselen en eindig met vruchten sorbetijs. Zodra we het voorgerecht op hebben, worden onze borden van tafel gehaald. Ik vraag snel of ze nog ruim 20 min willen wachten met het hoofdmenu. Maar helaas, dat kan niet. Het staat namelijk al 5 min onder de warmhoud plaat. En voordat de ober dat gezegd heeft, staat het bij ons al op tafel. Ik haat het, als ze je zo rushen met eten. Vind je het logisch dat de wereld dikker wordt, zelfs in de restaurants moet je je eten naar binnen proppen!

Maar goed, het eten was absoluut lekker, dus het was het wel waard! Na het eten gaan we nog een drankje drinken in P.J. O'Briens, een Ierse pub, en daarna op naar huis. Morgen de laatste souveniers kopen en dan zit het er alweer bijna op!

• 30 December 2012 - 01:22

Loes:

Geniet van je laatste weekje! Fijne jaarwisseling!!
    Liefs Loes
    Ps. 030-020 was 0-0!! Beterrrr! X