Diep in de zee... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Diep in de zee... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Diep in de zee...

Blijf op de hoogte en volg Renée

24 December 2012 | Australië, Sydney

Maandag 24-12, Sydney

Vandaag hebben Thomas en ik boodschappen gedaan voor Kerst. Kerstdag een BBQ en Boxing Day (Tweede Kerstdag) Chili con Carne. Tsja, een mens moet toch wat eten ;) Na de boodschappen eet ik soep voor lunch en gaan we naar het Sydnet Aquarium. Ik heb hoge verwachtingen, want iedereen zei dat dit echt super vet was. Niet dus! Het Aquarium staat in Darling Harbour en ziet er echt mega klein uit. Als we binnenlopen is het natuurlijk overspoeld met Aziatische toeristen en gillende kleine kindjes. En ik had gelijk, het is echt heel klein. Ik denk dat wij thuis ook entreegeld kunnen vragen, als mensen ons aquarium willen bezichtigen :P

Maar goed, we lopen er rustig doorheen, maken hier en daar een foto. Ik heb geen zeepaardje gezien of dolfijnen. Nou, leuk hoor. Volgens mij hebben ze gewoon een glazenbak in de haven gezet en elke vis die voorbij komt is zogenaamd een exclusive specie. Nee, dat is niet helemaal waar, want ze hebben hier wel een Dewgong (Zeekoe), wat echt heel erg bijzonder schijnt te zijn!

Na de haaien en roggen etage, lopen we het Great Barrier Reef in. In het echt is het echt veel mooier, maar ja zo kan ik er wel foto's van maken. Dora en Nemo zwemmen nog even voorbij en dan zijn we eigenlijk al bij de uitgang. In vijf kwartier hebben we het hele aquarium gezien :)

We drinken nog wat in Darling Habour en nemen dan de ferry naar Neutral Bay. Hier is echt niks te beleven, maar de tochtjes met de ferry zijn echt super chill! We pakken de eerstvolgende ferry weer terug en gaan dan op naar huis. Vanavond namelijk naar de Kerst Nachtmis.

Als we thuis zijn begin ik met het eten, Butter Chicken Curry op een wrap! Kip en uitje snijden, in de pan, curry erbij en klaar is Kees. Wraps oppiepen in de magnetron en piep, AAN TAFEL! Dit is eigenlijk best heel erg lekker zo. Ik bedoel, het is wel een beetje spicy, maar daar begin ik steeds meer van te houden. Na het eten kruip ik nog even achter de computer om te kijken waar precies die Kerk is en kom er dan achter dat ik bij de verkeerde Kerk heb gekeken. Om 23:15 is er in de St. Mary's Cathedral een nachtmis, maaaar die Kerk staat midden in het centrum en aangezien ik niet weet of de treinen daarna nog rijden, moet ik maar op zoek naar een andere Kerk. Ik vind er eentje op 15 min lopen. Dat is te doen. Die begint wel pas om 00:00, dus eerst nog maar een saaie Ierse film kijken.

Buiten is ondertussen echt een storm losgebarsten. Onweer, regen en wind. Goh, het lijkt wel een Europese Kerstavond :( Ik dacht met Kerst op het strand te liggen enzo, maar hopen dat het morgen niet zulk weer is! Dus door de regen (ondanks dat is het hier natuurlijk wel warm) loop ik een korte broek en hempje naar de Kerk. Aangezien ik geen idee heb wat voor buurt het is, loop ik met me zakmes open in m'n zak. Voor het geval dat!

Ik vind de Kerk in een keer en zie dat het niet zo groot is. Ik krijg een vel met de traditionele Kerstliedjes en heb er helemaal zin in, zeker als we ze allemaal gaan zingen. Maar helaas, gedurende de mis kom ik er al achter dat dat niet zo is :( Als de mis na 50 min al is afgelopen hebben we 4 liedjes gezongen, waarvan 2 tijdens de communie, zodat je niet eens mee kan zingen :( Kutzooi, kan ik nog geen Kerstliedjes zingen. Nou ja, dan maar op de terugweg hard zingen :P

Terug naar huis bel ik het thuisfront op, om te vragen hoe daar de voorbereidingen voor Kerst staan. Is zo raar, mijn Kerstavond is al voorbij en in Nederland moet het gewoon nog beginnen ;) Thuis gaat gelukkig alles goed dus hang ik op als ik bijna bij m'n huis in Australië ben (lekker verwarrend :P). Gauw tandenpoetsen en nu maar lekker slapen!

  • 26 December 2012 - 01:53

    Marion:

    The same in Canberra; wat een zeperd zeg!
    De 'nachtmis' begon om 09.00pm en voor tienen stond ik alweer buiten. Ik had geluk, na de mis speelde de organist nog een 5e nummer maar dat was het wel.
    Toch nog een ervaring hier die in het voordeel van Nederland uitvalt!

  • 28 December 2012 - 17:29

    Naomi:

    Hi Renee!

    Je moeder heeft het heel goed gedaan met de kerstdienst. We moesten allemaal een wens op een engeltje schrijven die dan werd opgehaald door twee schattige meisjes (verkleed als engeltjes) en voorin in een soort kerstboom van touw gehangen werden. 1 iemand wenste betere kerstbanken... toen litjens dat oplas duurde het ruim 2 min voordat het gelach stopte.

    Die wraps klinken erg lekker!! Zet maar op het lijstje om thuis te maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 70610

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: