Cronulla Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Cronulla Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Cronulla Beach

Blijf op de hoogte en volg Renée

22 December 2012 | Australië, Sydney

Zaterdag 22-12, Sydney

Gelukkig, we leven nog. De aarde is niet vergaan, de klokken tikken gewoon door en de bedrijven die miljoenen hebben gemaakt met de 'safety packages' mogen de Maya's bedanken. Toch wel fijn om te weten, dat m'n laatste minuten op aarde toch niet in Australië waren ;)

Het is zo fijn om wéér heerlijk te kunnen uitslapen. Dat kan thuis alleen in de vakanties! Maar goed, tijdens het ontbijt zet ik de TV aan en is de film over het leven van Will and Kate bezig. Ach, ik heb toch niks beters te doen, want Thomas heeft de sleutels mee om een iPad mini te kopen. Ik kan dus eigenlijk nergens heen.

Rond 12:00 komt ie thuis en ga ik lekker zwemmen. Ik wou dat ik thuis echt een zwembad in m'n tuin had, want het is zo chill om even te zwemmen. Conditioneel gezien is het dus ook goed, want die heb ik onderweg echt ergens achter gelaten. Maar daar komt vanaf dus weer verandering in! Na het zwemmen heb ik besloten naar Cronulla Beach te gaan. Het is al de hele dag bewolkt, dus wie weet dat het bij het strand wel lekker weer is.

Aangezien Thomas zich niet lekker voelt, ga ik in m'n eentje. De treinreis duurt langer dan ik had verwacht, maar dat geeft niks om 45 min in de trein te zitten. Hoe dichter de trein bij het strand komt, des te blauwer de lucht begint te worden. Omdat de trein natuurlijk niet óp het strand stopt, moet ik dus eerst maar weer is uitzoeken hoe ik er kom. M'n Lonely Planet reist vanaf nu namelijk met Lisanne mee, dus geen kaart. Dus moeten we maar logisch nadenken. De zon komt ook hier op in het oosten en loopt over het noorden naar het westen. Het is nu bijna 14:00, dus staat ie al meer in het westen. Dan moet ik dus daarheen lopen. (Eigenlijk loop ik stiekem achter 2 surfdudes aan, maar dit verhaal klinkt veel avontuurlijker ;)).

Bingo! Het strand :D Dit is een echt surf strand wat super vet is. Aangezien ik niet had verwacht dat het zo mooi weer zou zijn, heb ik alleen maar het bovenstukje van m'n bikini aan. Zwemmen zit er dus niet in, maar dat geeft niks. Kan ik lekker aan m'n kleurtje werken. Het is echt super om naar de surfers te kijken, ik bedoel, ik bak er echt totaal niks van in vergelijking met hun. Als ik terug ben in Nederland ga ik ook zeker daar een keertje surfen :D

Als ik lekker een uurtje heb gelegen komt er zo'n 15 meter van mij vandaan een vrouw liggen. Niks aan de hand zul je denken. En ook als ze d'r bovenstukje uittrekt, sta ik niet raar op te kijken. Maar dan, als de vrouw al een tijdje ligt zie ik 2 jongetjes van een jaar of 4-5 elke keer een stukje dichterbij rennen en keihard lachen. Elke keer wijzen ze naar de vrouw en beginnen weer keihard te lachen. Ik mag er eigenlijk niet om lachen, maar de manier waarop die jongetjes bezig zijn, is echt té grappig voor woorden. Ook omdat de vrouw totaal niets in de gaten heeft! Na zo'n 5 min worden de jongetjes door hun vader terug geroepen en krijgen ze behoorlijk op hun flikker. Hij neemt de jongens mee en gaat naar huis. Arme jochies!

Rond 17:00 ga ik naar huis, want ik had beloofd eten te koken --> Hutspot! Maar als ik rond 18:00 thuis kom moet ik ruim een half uur wachten voordat de deur wordt open gedaan. Thomas stond onder de douche :( Nou ja, ik pak m'n boodschappentas en ga de boodschappen halen voor hutspot: aardappels, wortels, uien en rundvlees worstjes. Zoooooo makkelijk en zooooo lekker!

Na het eten wilde ik eigenlijk de stad in gaan, maar Thomas zit niet helemaal lekker in z'n vel. Hij heeft opeens heel veel last van heimwee en mist z'n vrienden echt heel erg. We praten echt een groot deel van de avond over zijn leven hier en in Ierland. Ik zou het niet weten hoor, of in Ierland bij vrienden en familie en vrienden zonder baan of in Australië zonder familie en vrienden mét baan. Nou ja, ik zou in Nederland blijven durf ik eerlijk toe te geven. Dan ga ik wel een jaar bij de supermarkt werken ;)

Maar goed, we gaan de stad dus niet meer in, dus besluiten we een film te kijken. Entouchable, the intouchables. Echt een super mooie film, en op sommige momenten ook echt mega hilarisch! Na de film val ik dus met een lach inslaap.

  • 25 December 2012 - 00:03

    Papa:

    Zalig kerstfeest en tot gauw tel nu de dagen wel af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 70604

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: