Welcome to the City life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Welcome to the City life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Welcome to the City life

Blijf op de hoogte en volg Renée

21 December 2012 | Australië, Sydney

Donderdag 20-12 en Vrijdag 21-12, Sydney

Ik heb gisteren echt best wel lekker geslapen op dat luchtbed. Alleen wel jammer dat ik alweer zo vroeg wakker ben. Maar ja, is eigenlijk wel fijn. Kan ik namelijk is lekker dat zwembad uitproberen. Dus nadat ik rustig ontbeten heb, ga ik lekker een half uurtje 'power-zwemmen'. Naast me is een oude man ook baantjes aan het trekken, maar wel op een luie manier. Hij heeft namelijk flippers aan z'n voeten. Tsja, zo kan ik ook heeeel hard zwemmen.

Na m'n zwem-work-out loop ik naar de supermarkt om voor mezelf ontbijt en lunch te halen, lees: muesli, yoghurt, fruit, brood, ham en kipfilet. Heerlijk als je voor 2 weken op één plek blijft. Kan je tenminste regelmatig eten. Na de boodschappen kijk ik nog wat tv en na de lunch ga ik naar het centrum. Even een paar dingetjes uitzoeken op de computer en dan door naar de Botanische tuinen voor een relax moment.

In m'n hoofd ben ik alweer veel te veel met dingen voor volgend jaar bezig, dus ga ik lekker liggen en sluit m'n ogen. Zo'n 1,5 uur later schrik ik wakker. Fuck! Ik ben gewoon in slaap gevallen! Het is ook al bijna 17:00, dus tijd om weer richting huis te gaan. Ik heb namelijk de sleutels, en Thomas is rond 17:30 thuis.

Als ik thuis kom zijn z'n huisgenoten ook al thuis. Een Duitse meid/vrouw (30???), Linda en één van een homostel, Luke. Super aardig zijn ze. Niet veel later komt Thomas ook thuis en besluiten we naar Paddy Markets te gaan, waar ze een overdekt foodcourt hebben vol met Aziatische tentjes. Daar eten we lekker Indiase curry. Ondanks dat het al 21:00 is, lopen we nog wel even naar de Darling Harbour en nemen dan een Ferry naar Circular Quay. Echt super mooi om de Harbour Bridge en het Opera House, in het donker, vanaf het water te zien. Daarna besluiten we om maar lekker naar huis te gaan.

Als ik de volgende ochtend wakker word, is het 12:00. Oh, en eigenlijk voel ik me vandaag niet echt chill. Ik besluit de hele dag binnen te blijven en lekker TV en films te kijken. Ik kijk de film Ted, wat echt een mega rare film is en besluit om 16:00 toch maar om even een paar baantjes te trekken.

Thomas heeft vandaag z'n Christmas Party op het werk, dus eet ik een broodje met soep. Heb toch niet zoveel trek, omdat ik de hele dag niks heb gedaan. Rond 22:00 duik ik m'n bed weer in, want ik ben nog steeds moe. Ik denk dat de vermoeidheid van zo'n reis nu aan het toeslaan is. Als je in hostels of auto's slaapt, of eigenlijk heeel weinig slaapt, continu buiten bent, elke keer weer moet nadenken over waar je nu weer naartoe gaat en hoe je daar komt en elke dag weer nieuwe indrukken krijgt, is dat ook wel een beetje logisch. Het is allemaal echt super leuk, maar het kost ook mega veel energie!

  • 24 December 2012 - 09:21

    Jolanda:

    Hoi Renée,

    Zal de Indiase curry wel geweest zijn! Hoop dat het weer beter gaat. Nu nog even energie tanken voor je weer naar Nederland komt.

    groet Jolanda

  • 28 December 2012 - 17:21

    Naomi:

    ted is echt een film voor mannen, van die domme mannenhumor, vind je niet?

    Hopelijk krijg je snel weer wat energie voor de laatste week:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 70620

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: