Ga terug naar start - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Ga terug naar start - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Ga terug naar start

Blijf op de hoogte en volg Renée

19 December 2012 | Australië, Sydney

Woensdag 19-12, Sydney

Om 6:00 staat de taxi netjes op me te wachten. Ik baal er echt van dat ik met de taxi moet, maar goed. Het is niet anders! Oh God, die teller die blijft maar lopen en lopen. En we zijn er nog lang niet. Ik had voor mezelf $30 bedacht, maar daar is de teller nu al dik overheen. En ik ben er nog steeds niet :( En hij rijdt ook nog is fucking langzaam, bijna 5 km ONDER de snelheidslimiet. Dus ik zeg dat ie hier 100 mag rijden, dus waarom ie niet een beetje meer gas geeft. Hij laat de auto oplopen tot 99, oeh wat een irritante vent. Als we dan ein-de-lijk op het vliegveld zijn aangekomen staat de teller op $47. Maar, huup-huup-huup-barbatruc. $54,95 (het speciale-typische-Australische-ik-licht-je-op-taxi-knopje) Wat een vuile klootzak. Sorry, maar hij is het echt. Voor een ritje van 18 minuten rekenen ze hier 55 fucking dollars! Wat een $&"!?'€\#£|*!!!!!

Ik loop naar m'n incheckbalie en zie daar een ellenlange rij staan en ik heb nog maar 30 minuten op m'n tas in te checken. Daarnaast is de vlucht naar Cairns ook nog is gecanceled, waardoor iedereen superlang bij die balie blijft hangen met de vraag hoe ze dan thuis komen.

Tik, tak, tik, tak, tikken de minuten voorbij. Met nog 5 minuten te gaan en 5 mensen voor me, waarvan 4 Chinezen (dus wachttijd keer 2): 'Are there any passengers to Sydney?' Ja, ja, JAAAAAAAA! Ow yeah baby, ik mag lekker legaal voordringen :D Zo kom ik toch nog op tijd bij de gate.

Bij het inchecken vraagt de dame of ik extra beenruimte wil. Natuuuuuurlijk wil ik dat. Boeit mij het dat ik bij de nooduitgang moet zitten, ik was namelijk niet van plan neer te storten! Ik moet wel meteen door naar de gate, want ze gaan zo boarden. Dus loop ik met een sterke wandelpas naar de gate. Eerst wéér een explosie-test doen (als ik het nog één keer moet doen, ga ik vragen waarom ik er zo verdacht uitzie!) en dan zie ik op de borden dat we 20 minuten vertraging hebben. De luchtvaartindustrie lijkt hier wel op de NS!

Als we boarden en ik het vliegtuig inloop, zie ik dat ik helemaal GEEN extra beenruimte heb. Ik zit gewoon VOOR de nooduitgang! Mij even blijmaken met een dooie mus, potverdomme. Terwijl m'n dag 'al zo leuk' begonnen is. Blij dat ik niet meer met Jetstar hoef te reizen. Gelukkig leveren ze mij en me tas netjes af in Sydney en ben ik weer terug op de plek waar het 3 maanden geleden allemaal begon. Drie maanden hé, het is echt zo snel gegaan. Maar door alle dingen die ik heb meegemaakt, ben ik blij dat ik ze 'samengevat' ;) heb opgeschreven, want ik ben zoveel dingen alweer vergeten. Wordt wel saai als ik thuiskom, want jullie weten al m'n verhalen al :P

Maar goed, ik moet me de hele dag nog zien te vermaken, want Thom is pas om 18:45 thuis. Maar eerst maar is een OV-weekkaart kopen. Voor $60 mag ik echt de hele week overal heen reizen. Zelfs naar New Castle of de Blue Mountains! Dat is het dus absoluut waard. Maar wat het niet waard is, is dat de Australische overheid echt miljoenen per jaar verdient aan arme backpackers zoals mezelf. Luister: 'om de POORTJES op het station van het vliegveld door te komen MOET je $12 betalen'. Dat is ALLEEN om door de POORTJES te komen. Daar komt je ticket dus nog bovenop. Dit land begrijpt er echt helemaal niets van! Maar goed, ik moet wel, anders heb ik geen idee hoe ik de stad kom!

Ik pak de trein naar het centrum en drop m'n tas bij Work 'n Holiday (reisagent in Australië) en ga lekker Internetten. Omdat het buiten niet zulk lekker weer is, blijf ik de hele dag daar. Facebook checken, mailtjes lezen, NU.nl bekijken, en helaas ook een paar studie gerelateerde dingen die toch echt moeten gebeuren (thanx Mel, zonder jou zou ik er waarschijnlijk te laat achter zijn gekomen)!

Om 17:30 sluit de handel, dus loop ik nog maar even naar de supermarkt en dan door naar het station. Ik ben een beetje vroeg, maar ik kan daar rustig op een bankje een boekje lezen. Om 18:50 komt Thom me halen en lopen we naar een super deluxe appartementencomplex. Oh my God, het heeft een EIGEN zwembad en EIGEN sportzaal met fitness apparatuur. Als we naar de 8ste verdieping gaan loop ik je een gang binnen, met daaraan 2 slaapkamers (1 van hem en 1 van een Duits meisje) en een badkamer. Oh, dat valt een beetje tegen denk ik. Maar dan, dan lopen we naar BOVEN! Een mega grote woonkamer met open keuken en het meest adembenemende uitzicht over Sydney. Holyshit! Dit is echt 'fucking awesome'!

Ik blijf nog even een paar minuten ongelofeloos toekijken, maar dan moeten we er snel vandoor, want we gaan een luchtbedje scoren en daarna eten halen. Aangezien we allebei echt gesloopt zijn delen we een verse pizza en eten we frietjes uit de oven. Dan moet ik snel m'n luchtbed opBLAZEN en niet opPOMPEN en dan val ik uitgeput op bed! Morgen vroeg op en lekker zwemmen in het zwembad benenden. Conditie... ik kom er aan!

  • 28 December 2012 - 17:18

    Naomi:

    wouw, dat huis klinkt echt super gaaf!! ben benieuwd naar de foto's ervan;)

    is maar goed dat je alle verhalen 'kort' hebt samengevat ;) is super leuk om terug te lezen.. en je hebt zoveel meegemaakt, dat je ons geheugen echt weer moet opfrissen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 70608

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: