Cricket - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Cricket - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Cricket

Blijf op de hoogte en volg Renée

18 December 2012 | Australië, Brisbane

Dinsdag 17-12, Brisbane

Het is gewoon niet koel te krijgen in dit huis, zonder airco. Dus om 8:25 drijf ik zowat m'n bed uit. Ik voel me eigenlijk niet helemaal top, dus ga ik lekker op de bank films kijken. Is toch wel handig zo'n terrabyte aan films op een externe schijf aan je TV. Ik begin uiteraard met Madagascar. Niet te missen natuurlijk. Ondertussen drink ik een kopje thee en eet ik m'n ontbijtje. De volgende film wordt Shrek. Is zo heerlijk als je super relaxed op de bank films kan kijken. Zonder dat iemand je stoort, zonder te hoeven nadenken over werk of toekomstplannen. Even leegte in je koppie!

Na twee Disney films, wordt het tijd voor het serieuzer werk. Dat moet je natuurlijk opbouwen, dat soort dingen ;) Dus m'n derde en laatste film wordt A Midnight in Paris van Woody Allen. Ik heb volgens mij nog nooit een film van hem gezien, dus ik ben benieuwd. Eigenlijk is het een beetje een saai verhaal en als je niet zo'n fan bent van Owen Wilson, kunnen die 1,5 uur best lang duren. Als alle films om 12:30 zijn afgelopen, stap ik onder een verkoelende, ijskoude douche. Daarna eet ik nog een broodje en loop dan naar de bushalte. Ik dacht gisteren gelezen te hebben dat de bus vanaf 12:00 om het hele uur in plaats van halve uur ging, maar helaas hij gaat dus gewoon pas weer om 14:30.

In de stad even fruit halen en een kado voor Kelly en Mark. Aangezien het nogal moeilijk is iets voor in hun huis te kopen, kies ik voor een waardebon van Meyer. De Australische Bijenkorf. Daarna loop ik naar de bibliotheek, want er moeten nog een paar dingen geregeld en gedaan worden, voordat ik naar Sydney ga.

Even m'n mail checken, foto's uploaden en chatten met Lotte en mama. Toch wel fijn, die uitvinding die Internet heet :) Ondertussen is het al bijna 17:00 dus vraag ik of ik weer met Kelly kan meerijden. Vanavond gaan we namelijk naar de cricket wedstrijd tussen de Brisbane Heaters en Perth. Ze pikken me op en daarna rijden we snel door naar huis, omkleden en dan weer door naar het stadium.

Al sinds vanmiddag 16:00 hangt er storm in de lucht en op het moment dat we het stadium binnen lopen, horen we het in de verte al onweren. Oh, als dat maar langs ons heen gaat, een sluitend dak op het stadium kennen ze hier namelijk niet (hebben ze eigenlijk ook niet nodig :P)

Maar goed, de eerste 35 minuten zitten we droog en begin ik het spelletje een beetje door te krijgen. Hoe dat zit met 'overs' weet ik niet, maar ik weet wel hoe en hoeveel punten ze scoren en wanneer ze uit zijn. Is toch het belangrijkste? Maar na de 35ste minuut komt de onweer steeds dichterbij, kunnen we de lichtflitsen al zien en begint het te regenen. In de 65ste minuut wordt het spel stilgelegd. En dan is het wachten, tot wanneer zal er niet gespeeld worden? Om 20:00 (hebben 25 min gewacht) besluiten we maar om weg te gaan. Er gaat toch niks meer gebeuren. Normaal duurt een cricket wedstrijd een paar uurtjes en nu hebben we maar 1 uur gezien. Nou ja, is toch wat. En ik heb er een soort van globaal beeld bij gekregen hoe het werkt. Eigenlijk is het best wel een grappige sport!

Na de wedstrijd gaan we take-away noodles eten. Ik neem beef terriyaki en limoen. Aangezien het daar echt heel vies is, nemen we het mee naar huis en eten het daar gezellig op :) Pff... Ook al heb ik niet zoveel gedaan vandaag, die hitte vreet echt energie! Nu maar lekker slapen :D Morgen komt om 06:00 de taxi om me naar het vliegveld te brengen. M'n laatste 2 weken in Sydney en dan al weer op naar huis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 70616

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: