Madagascar - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Madagascar - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Madagascar

Blijf op de hoogte en volg Renée

15 December 2012 | Australië, Adelaide

Zaterdag 15-12, Adelaide

Rond 9:00 word ik lekker wakker en ga ik rustig ontbijten. Vandaag gaan we namelijk met z'n 3-en naar de dierentuin. Dus smeer ik een paar boterhammen, vul m'n flesje met water en stop nog wat fruit in m'n tas. Om 11:15 lopen we naar de dierentuin. Het is zo fijn om te weten dat alles op loopafstand is. Eigenlijk zou je het willen fietsen, maar ja daar doen ze hier niet aan :(

Om 12:00 lopen we de dierentuin in. Haha, we hebben lekker studenten korting gehad dus hoefden we maar $22 te betalen in plaats van $31,50. Daar houden we van :) Er zijn verschillende shows, maar de volgende LEUKE show, begint pas om 13:30. Tot die tijd laten we ons lekker verdwalen door de dierentuin.

We beginnen met......... DE REUZE PANDA! Oh my god, dat is zeg maar super zeldzaam! Ze hebben er twee en er loopt zelfs eentje buiten. Als drie professionele-dieren-papparazi schieten we onze fototoestellen vol. Helaas was het maar een 'elk-uur-showtje' dus is de panda al snel weer binnen. Gelukkig kunnen we (vooral Cindy en ik) ons ook 'kinderachtig' vermaken met het maken van foto's met de kunst-panda's die er overal staan. De foto's volgen zo snel mogelijk ;)

Na de panda's wordt het spannend. In deze dierentuinen zijn er namelijk verscheidene vogelkooien waar je doorheen mag lopen. Als 'vergevorderde-vogel-bangepoeperd' is dat natuurlijk hel op aarde. Maar ik ben natuurlijk ook een stoer wijf, dus ga ik er toch in. Whoe, overal zitten dus echt vogels enzo. En ze zitten eigenlijk niet, het is meer dat ze spastisch rondvliegen. Gelukkig zijn het niet van die tamme beestjes die zo op je gaan zitten of van die 'onzindelijke-ik-poep-je-lekker-onder' vogels. Toch vind ik het super dapper van mezelf :P

Na de vogels lopen we langs de flamingo's en gaan we richting de pinguins en de 'kinderboerderij'. Daar gaan we namelijk kangeroe's aaien. Nou ja, Thom gaat wel een honk verder. Die krijgt namelijk een lekkere tongzoen van één van de kangeroe's! Tsja, 't is maar wat je lekker vindt ;) Ook de pinguins zijn super schattig. Ze lijken ook echt sprekend op de pinguins van Madagascar!

Daarna willen we het hertenverblijf inlopen, als Thom wordt aangevallen. Z'n tas wordt opgegeten, van de kaart van de zoo blijft niets meer over en ook z'n broek vinden ze erg lekker. Oké, hier gaan we dus niet meer naar binnen. Agressieve rot beesten. Gelukkig vertonen de zeeleeuwen geen leeuwen gedrag, maar zwemmen ze rustig in het water. Daarna gaan we 'gezellig' bij de wilde honden lunchen, want het is ondertussen alweer 13:00.

Na de lunch moeten we opschieten voor de nijlpaarden show. We lopen via de apen en tijgers naar de show toe. Het is een echte Gloria uit Madagascar. (Cindy en Thom kennen alle 3 de films uit hun hoofd, daarom leg ik elke keer de link daarmee!) De nijlpaarden worden gevoederd, wat de samenstelling van hun mond laat zien. Fucking grote tanden en een huge tong! Best wel interessant om te zien zo. Als ze het water ook uitkomen zie je pas wat voor gevaarte ze eigenlijk zijn. Zulke logge beesten.

Als de show is afgelopen gaan we naar het leeuwen voeren. Hier dus onze Alex..... the LION!!!! Een enorm spektakel, want wat een gebrul kunnen ze achterlaten. De vrouwtjes zitten wel apart van het mannetje, maar het lijken wel viswijfen zeg! Zuk blèren! (Ze doen me eigenlijk aan iemand denken :P). Het mannetje is natuurlijk lekker dominant in z'n eigen kooi en gaat dan ook als een gek te keer tegen de deur van de kooi. Brullen dat ie doet! Echt super vet :)

Daarna gauw door naar de tijger die ook gevoerd wordt. Die is helaas iets minder impressive, maar toch ook wel vet om te zien. We lopen tussen de slingerapen, baboons en mandrill apen door naar de Orangoetang (zeggen ze zo leuk in het Engels, Oreng-geteng). Ook deze worden gevoerd, maar het lijkt meer op verstoppertje. De verzorgster verstopt al het eten, zodat ze toch een soort van moeite moeten doen, om eten te vinden! Maar helaas, de batterij van m'n fototoestel is leeg (heb ook echt idioot veel foto's gemaakt vandaag), dus hoef ik nu alleen maar rustig te kijken.

Dit was de laatste leuke show, dus lopen we daarna op ons gemakje door de Zoo. We lopen weer langs de apen en door het nachtdierenhuis. Daar schrik ik me echt te pletter. Uit het niets komt er in ene een vleermuis op me af vliegen. Whaoaoaioaaa! En ik spring naar achter. Het blijft echt wel heel erg eng hoor, als er een vleermuis komt aanscheren. Zelfs als er glas tussen zit ;) Dan bezoeken we nog even de ieniemienie aapjes, de stokstaartjes en Melman de giraf. Er zijn wel 2 giraffen hier. Het hoekje om zit King Julian, de ringstaart aap. Helaas weten we al dat Marty, de zebra, zich niet in deze dierentuin bevindt. Maar dat geeft niks, want we zien nog kangeroe's, wombats, Tasmaanse Duivels, 1 koala, krokodillen, slangen, emu's en schildpadden.

Dit was echt een super chill dagje in de dierentuin en we hebben af en toe echt misdragend hard gelachen. Ik heb nu al zin in de Adelaide reunie, waarbij we alle Madagascars achter elkaar gaan kijken!

We pakken een gratis bus naar huis en besluiten om Fish 'nd Chips te gaan eten. Maar waar ga je dat doen??? Naast ons hostel zit een best-wel luxe restaurant waar ze gelukkig Fish 'nd Chips verkopen. Dus gaan we daar lekker eten. Als het op is, lopen we weer naar het hostel en drinken daar 4 kannetjes appel cider, bespreken de meest serieuze en idiootste dingen en gaan om half drie naar bed. Dit was echt een mooie afsluiting!

• 16 December 2012 - 17:09

Naomi:

wouw wat stoer van je renee! Gewoon een vogelkooi in!!:) Nu ben je over je angst heen?

Ben erg benieuwd naar de foto's!

Wanner gaan cindy en thom weg? Leuk om met ze af te spreken!!

Enjoy! Wat is de temperatuur daar ondertussen?

Als je terug komt moet je trouwens niet schrikken... halfweg heeft nu een super nice station;)