City-Hoppen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu City-Hoppen - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

City-Hoppen

Blijf op de hoogte en volg Renée

13 December 2012 | Australië, Adelaide

Donderdag 13-12, Adelaide

Om 04:00 gaat m'n wekker :( Vandaag vlieg ik namelijk naar Adelaide. Precies op tijd kom ik aan op het vliegveld. Gauw alles inchecken (yes, nog steeds onder de 14 kg) en dan een ontbijtje scoren. Muesli met yoghurt en mango. Wow! Dit is echt wel het lekkerste ontbijt sinds een aantal weken! Maar ik heb me yoghurtje nog niet op, of ze beginnen met boarden. Gelukkig duurt dat toch wel een tijdje, dus kan ik rustig m'n ontbijt verder eten.

Met 1,5 uur zijn we in Adelaide en kan ik m'n tas alweer ophalen. Gauw naar de bus lopen en wennen aan de hitte. Men oh men wat is het hier heet. Het zweetsnorretje staat op m'n bovenlip en m'n tas heeft een waterval op m'n rug gemaakt. Maar goed dat ze hier airco in de bus hebben.

Helaas hebben ze hier geen geautomatiseerde boardsystemen, want ik kan nergens lezen of horen bij welke halte we zijn. En aangezien ik niet bekend ben met Adelaide, gaat dat zonder hulp ook niet lukken. Dus vraag ik het aan de meneer voor me, die me netjes verteld waar ik eruit moet en hoe ik dan nog moet lopen. Wat hij me er echter niet bij verteld, is dat dit de langste straat van heel Adelaide is. Of althans zo voelt het, als hij je laat uitstappen bij het begin (nr. 27) en je zo'n beetje naar het einde moet (nr. 239, het einde is nr. 247)! Met een zware tas op je rug, in de hitte. IK WIL DOUCHEN!

Gelukkig is de dame van m'n hostel, Annie's Place, super aardig en heeft ze me een gratis upgrade gegeven. In plaats van een mixed 10 persoonskamer slaap ik nu op een female-only 8 persoonskamer. Kijk daar houd ik van :D Ontbijt zit er bij, dus voor $22 per nacht is dit echt een goed hostel!

Aaaah, eerst lekker koud douchen en dan is kijken wat er hier allemaal te beleven valt! Als ik ga zitten, hoor ik een Hollandse jongen en meisje praten. Kijk, dat is makkelijk aanhaken. Het zijn Cindy en Thom uit Utrecht. Super gezellige mensen, dus gaan we meteen met z'n 3-en op pad. Eerst even naar de City Market voor wat fruit en dan naar de bibliotheek voor een computer. Is wel handig de Rabobank app op je iPod, maar het is niet handig als je hem moet updaten en je je wachtwoord voor de AppStore bent vergeten. Dus op de computer m'n bankzaken gedaan en dan gaan we door naaaaaar...

Museum of South Australia. Het is buiten veeel te broeierig en heet om iets te doen, dus gaan we heerlijk door de ge-airconditionde zalen lopen. We zien opgezette dieren, opgezette Aboriginals, uuuuh, ik bedoel Aboriginal cultuur dingen, alles over oude stammen uit de Pacific, nog meer opgezette dieren en mineralen, stenen en fossielen. Zo de komende 2 jaar hoef ik niet meer naar een museum ;) Toch was het best wel geinig, want ze hadden overal van die DIY (do-it-yourself) dingen staan en daar ben ik natuurlijk gek op!

Aangezien het pas 15:00 is en het nog steeds niet te harde is buiten (temperatuur loopt tegen 40 graden), besluiten we ook nog naar State Art Gallery te gaan. Hier hangt eigenlijk alleen maar saaie kunst en staat er af en toe een meubelstuk, met de tekst 'Please do not touch', behalve bij één dressoir. Aangezien het op een dressoir/bureau lijkt wat oma Oudejans ook heeft, ga ik natuurlijk even aan het leren bovenblad voelen. Ha, kijk, je kan het blad ook optillen zodat je er een soort opbergvak onder hebt!

'PLEASE DO NOT TOUCH!'

, schreeuwt een woedend uitziende bewaker. Volgens mij schiet ie bijna uit z'n vel zo kwaad is ie! Oeps, deze mocht je dus ook niet aanraken!

Maar goed, vervolgens loop ik maar met m'n handen op m'n rug en worden we continu achtervolgd door de bewaker. Aangezien er toch geen reet te zien is in dit museum, gaan we er heeel snel weer uit! Daarna gaan we lekker boodschappen doen, koop ik nog een SD-kaart en dan met de gratis tram, hop naar huis.

Eerst even relaxen met een appelcider en rond een uur of 18:30 beginnen we met het eten. Of althans ik snijd de ui en de rest doet Thom! We eten vanavond officiele, Italiaanse pasta Carbonarra. En het is echt super lekker. Dit is echt misschien wel de lekkerste die ik ooit gegeten heb!

Daarna zitten we de hele avond lekker door te kletsen. Thom is dit jaar afgestudeerd aan de Universiteit Utrecht in Strafrecht (kijk, dat is altijd handig) en Cindy gaat volgend jaar haar Bestuur en Organisatie master aan de VU volgen. Ze zijn allebei zeilinstructeurs en vliegen maandag alweer naar Nederland! Zo, even een korte introductie, want m'n laatste paar dagen in Adelaide, ga ik gezellig met hun doorbrengen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 70606

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: