En toen was er nog maar 1 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu En toen was er nog maar 1 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

En toen was er nog maar 1

Blijf op de hoogte en volg Renée

12 December 2012 | Australië, Brisbane

Woensdag 12-12-12, Brisbane

Vanochtend vroeg heb ik ook van Mariska afscheid genomen, dus is het trio officieel uit elkaar! Vanaf vandaag weer een single reiziger. Gelukkig val ik na het afscheid weer snel in slaap en word ik om 10:00 wakker. Toch wel super fijn dat je zo heerlijk kan uitslapen. Ik heb wel m'n Qantas slaapmasker op en m'n oordoppen in, maar als het werkt, werkt het!

Na m'n ontbijt loop ik over één van de heel veel bruggen van Brisbane naar de bibliotheek. Daar kan ik chill weer wat foto's uploaden zodat ik jullie kan laten zien dat het hier ook wit is. Niet wit van de sneeuw natuurlijk, maar wit van het meest witte strand dat ik ooit heb gezien (the Whitsundays)!

Na de bibliotheek is het al 13:30 dus loop ik nog even lekker door de stad heen. Eventjes langs de supermarkt voor een portie Vitamine en dan over een klein internationaal en biologisch marktje. Daar koop ik een handje Macademia Noten, die echt overheerlijk zijn!

Aangezien er in Brisbane zelf niet zoveel te doen is, ga ik relaxed zitten lezen in de Botanical Gardens. Met het zonnetje op m'n gezicht, het geluid van de waterfontein op de achtergrond en de aanwezigheid van libelle's geniet ik weer even van het backpacker bestaan. Niets aan je hoofd! Geen saaie colleges, vermoeiende essays of vervelende werkopdrachten. Gewoon lekker chillen en genieten van alles om je heen!

Rond 17:00 houd ik het voorgezien en loop ik, samen met werkend Brisbane, door de stad terug naar het hostel. Voor mij wel weer even een reality-check. Shit man, zo loop ik er over 6-7 maanden waarschijnlijk ook bij :S In een mantelpak of chique jurkje op hoge hakken, druk in de weer met een telefoon! Daar gaan de mooie gedachtes van het backpacker bestaan ;) Als ik in het hostel ben is dat gelukkig allemaal weer vergeten!

Vanochtend had ik een was gedraaid, dus nu al m'n kleding opvouwen en m'n tas vast inpakken, want morgen vroeg uitchecken en op naar Adelaide! Ik heb niet veel zin om uitgebreid te koken dus maak ik een omelet en eet ik 2 perziken. Eventjes lekker simpel! Rond 20:00 krijg ik een sms van Luuk (de jongen die in de begingroep zat) of we samen wat gaan drinken. Hij zit 4 hostels naast me, dus lopen we elkaar tegemoed en gaan we wat drinken in de bar naast het hostel.

In de tijd dat ik mijn hele rondje gemaakt hebt is hij van Sydney alleen nog maar tot Brisbane gekomen. Dus niet de lange route, maar de KORTE route. Ik heb 'heel' Australië al gezien en hij is nog maar net begonnen. Tsja, hij heeft een jaar en ik maar 3,5 maand! Verschil moet er wezen natuurlijk

Rond een uur of 23:00 nemen we afscheid en duik ik nu lekker m'n bed in. Morgen om 04:15 m'n bed weer uit :(

  • 14 December 2012 - 13:32

    Naomi:

    Klinkt als een heerlijk relaxed dagje in brisbane!
    Al werd ik tijdens het lezen wel even herinnert aan mijn opdrachten die nog afmoeten, door je opmerking over saaie colleges en vervelende werkopdrachten... hihihi
    Maar dat betekent dus dat jij zowel voor jou als voor mij moet genieten! Is dat geen leuke taak!;)
    Ben benieuwd naar Adelaide! Have fun en goede vlucht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 70617

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: