Afscheid #2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Afscheid #2 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Afscheid #2

Blijf op de hoogte en volg Renée

11 December 2012 | Australië, Brisbane

Dinsdag 11-12, Brisbane

Om 06:45 voel ik gekriebel aan m'n knie. Versuft schrik ik wakker! Fuck, toch geen vies beest wat over m'n knie loopt? Oh, gelukkig. Het is Lisanne die me wakker maakt om afscheid te nemen. Ik hop dus gauw uit het bovenste bed om d'r een berehug te geven en d'r een goeie reis te wensen. De volgende keer dat we elkaar zien is pas in juni in Nederland! Daarna duik ik gauw m'n bed weer in voor een paar uurtjes slaap.

Er ligt een briefje naast m'n bed als ik om 10:10 wakker wordt. 'Bel maar als je wil ontbijten, X Mariska.' Dus stap ik snel onder de douche en stuur Mariska een sms dat ik klaar ben. We lopen naar de Coles voor een doosje eieren, brood en wat ander beleg. Daarna eten we toast met een gebakken eitje.

Vandaag is best wel een leuke dag, want ik heb afgesproken met Kelly. Het meisje dat ik tijdens de summerschool in Wenen heb ontmoet. We gaan vanmiddag gezellig lunchen en dan laat ze me de stad zien :) We hebben om 13:00 afgesproken, dus duik ik eerst nog even achter de computer. Aangezien ik donderdag naar Adelaide vlieg voor een toer over de set van McLeod's Daughters, wil ik nog even een paar dingen uitzoeken. En daarna loop ik naar het centrum om op Kelly te wachten. Hoe raar is dat eigenlijk, na elkaar 1,5 jaar niet gezien te hebben en in die tijd heel weinig gesproken te hebben, elkaar dan weer is te zien? Ik ben heel benieuwd!

Als ze aankomt lopen voel ik mezelf echt underdressed. Ze komt namelijk net uit d'r werk en zo te zien is het goed werk. In een super net jurkje op mega hoge hak en een Kate Spade tas komt ze aan. En ik sta daar in een hempie, een korte baggy spijkerbroek en m'n rood verkleurde gympen. SHIT! Geeft helemaal niks, zegt ze, want zij is overdressed vindt ze zelf. En trouwens, ik ben een échte backpacker, so who cares? ;)

We gaan gezellig lunchen en het is ook echt gezellig! Als je elkaar 1,5 jaar niet gesproken hebt, heb je elkaar echt super veel te vertellen. Ze is ondertussen afgestudeerd, trekt vrijdag in haar EIGEN huis in en heeft een goeie baan. Goh, ik heb stage gelopen bij het grootste (en mooiste en beste en leukste) magazine van Nederland en nu ben ik hier alweer 3 maanden. Dusssss...! Ik vertel haar waar ik allemaal al ben geweest en ze concludeert dat ik meer van Australië gezien heb dan zijzelf. Tsjaa..! Zij heeft weer meer van Europa gezien, dan dat ik dat heb! Het is leuker om naar het onbekende te reizen, dan je eigen land (in mijn geval landJE) door te trekken. Als ik haar vertel dat ik zondag avond weer in Brisbane terug kom, nodigt ze me meteen uit om bij haar te slapen, zo lang als ik wil. WOOOW! Hoe tof is dat?! Ze komt me ophalen van het vliegveld, neemt me maandag mee naar de 'Brisbane Eye' (het reuzenrad) en dinsdagavond gaan we naar een cricketwedstrijd. Oh my god! Hoe geweldig is dat :D Echt, ik houd steeds meer van Australiërs! Ik vertel haar wel dat ik die woensdagochtend vroeg wel weer naar Sydney vlieg. Oh, daar verzinnen we wel wat op, zegt ze! Het enige waar je wel rekening mee moet houden, zegt ze, is dat we zaterdag en zondag overgaan, dus het zal een grote troep zijn in huis. Geeft helemaal niks, help ik gewoon met alles uitpakken ;) En trouwens, ik leef al 3 maanden heel netjes uit een rugzak, dus al die troep kan ik nu wel weer aan. Doet me weer een beetje aan m'n eigen kamer denken ;)

We nemen afscheid (ze moet namelijk d'r auto van de garage halen) en ik laat haar morgen nog even m'n vluchtgegevens weten, zodat ze weet hoe laat ze me komt ophalen! Echt zo lief van d'r. Moet maar even iets moois voor d'r kopen, voor in d'r nieuwe huisje!

Na de lange lunch, het is ondertussen 15:10, sms ik Mariska of ze samen nog even door de stad wil slenteren zodat we daarna pizza kunnen eten als afscheid. En ja hoor, ze is het slenteren zelf ook zat, dus stappen we in de GRATIS LOOP SERVICE en stappen we uit bij de supermarkt voor wat lekkers. Daarna gaan we lekker in een parkje zitten om te genieten van de voorbijlopende mensen. Rond 17:30 lopen we naar het pizza restaurant waar je vandaag voor $5 een pizza kan eten. Super benieuwd volg ik Mariska, maar met grote teleurstelling zie ik dat we stoppen bij Domino's Pizza. Weer zo'n minder lekkere pizza eten. Maar goed, het is haar feestje, dus ik volg. Haar vriendin Sarina komt ook, dus zitten we gezellig bij Domino's uit een kartonnendoos, zonder bestek een pizza te eten. Tsja, je bent en blijft een student-backpacker ;)

Na de pizza lopen we naar huis en lees ik lekker m'n boek als Mariska haar laatste dingen voor vertrek regelt. Vandaag geen afscheidsdrankje, maar vroeg naar bed.

Als ik m'n tanden ga poetsen ontstaat er weer zo'n typisch backpacker moment. Als ik de badkamer binnenloop is een ander meisje haar tanden aan het flossen. Ik sta aan de wasbak naast haar om m'n tanden te poetsen. Je lacht naar elkaar in de spiegel, maar met een flosdraad in je mond kan je niet echt leuk gedag zeggen. Dus poets ik m'n tanden. En je weet eigenlijk niet goed waar je moet kijken. Ga je in de spiegel naar jezelf kijken als je aan het poetsen bent? Ga je via de spiegel naar haar kijken hoe zij ondertussen ook d'r tanden aan het poetsen is? Ga je iets tegen d'r zeggen, zodat je tandpasta-kwijl-combinatie uit je mondhoeken begint te lekken? Ga je in het niets staren? Je weet het niet! Hoe bizar is dat eigenlijk, samen met een wildvreemde je tanden te poetsen? Na 2x 2 min ben ik klaar en is zij d'r gezicht aan het insmeren. Je staat nu al meer dan 5 min naast elkaar zonder iets gezegd te hebben. Dus ga je dan nog gedag zeggen? Nee, je lacht lief naar elkaar in de spiegel en je loopt weer naar je eigen kamer. Dat overkomt elke backpacker!

  • 12 December 2012 - 10:57

    Naomi :

    wat lief dat je zo weer een slaapplek hebt geregeld!!:)
    Spannend om over de set van mc clouds te gaan;)
    het is hier wel elke avond/nacht 00.30 op tv... dus ik geniet gewoon een beetje met je mee!!

    Have fun! en geniet van alle gekke backpack rituelen, hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 70615

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: