Op de boerderie #13 - Oeps... - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Op de boerderie #13 - Oeps... - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Op de boerderie #13 - Oeps...

Blijf op de hoogte en volg Renée

04 November 2012 | Australië, Ravenshoe

Zondag 04-11, Evelyn

Oh, vandaag wil ik weer niet wakker worden. We gaan namelijk het andere huisje uitmesten voor de backpackers. Wéér schoonmaken. Ik laat m'n alarm dan ook lekker 2x snoozen. Uiteindelijk hijs ik mezelf dan toch uit bed en onder de douche. Onder de douche kom ik erachter dat m'n muggevriend toch nog niet dood is. Heb er namelijk weer een paar bij :(
De tussenstand:

OUD NIEUW
- Been links: 6 8
- Been rechts: 3 5
- Arm links: 0 0
- Arm rechts: 2 3
- Nek: 1 1
————————— +
- TOTAAL: 12 17

Volgens mij heb ik mijn persoonlijke record verbroken. Maar goed, als ik in de keuken kom om te ontbijten is Jeannette druk in haar receptenboek aan het neuzen. Kijk, dit gaat leuk worden. We moeten natuurlijk weer van alles bakken voor de Japanners. Tijdens m'n ontbijt is ze nog steeds aan het zoeken en als ik klaar ben heeft ze het gevonden. We gaan weer Chinese Chews maken. Als zij verder gaat met de was ga ik de chews maken.

Een super makkelijk receptje waar bijna niets fout kan gaan. BIJNA niets. Ik zet de timer op de oven en ga even een mailtje sturen naar het thuisfront (hoop dat het goed is aangekomen?!). RENÉE, RENÉE! Ik ren naar de keuken. FUCK! Die Chinese Chews zijn helemaal zwart! Kut, kut, kut. Wat ben ik ook een muts. Ik haal hem er gauw uit en loop naar buiten. Ik vraag aan Jeannette wat ik fout heb gedaan, ik hoefde alleen nog maar de timer op 25 min in te stellen en hem in de oven te zetten. En de timer heeft nog geen eens 15 min gelopen. We lopen samen terug naar de oven, en OEPS... Jeannette had de oven op 250 graden ipv 180 graden staan. Ja, kijk dan is het logisch dat ie er een beetje anders uitkomt. Nu maar weer opnieuw beginnen!

Na een goed gelukte Chinese Chews nemen we een kopje thee en komen weer alle reisverhalen naar boven. Dit keer gaat het over alle fietsen in Amsterdam. Dit soort verhalen hoor ik altijd. Ja, Amsterdam en z'n fietsen populatie! In Amsterdam worden er voetgangers (lees: toeristen) omver gereden door fietsen en in Australië worden er kangeroe's van de weg gereden. Tsja, verschil moet er wezen ;) Na de morning tea gaan we met de Quick & Easy beginnen, oftewel hele simpele koekjes! Boter, suiker, zelfrijzend bakmeel en natuurlijk weer vies gedroogd fruit. Zoals altijd met bakken is het rauwe mengsel/mix/beslag/deeg net zo lekker als de afgebakken variant. Jammer genoeg heeft Jeannette geen leuke steekvormjes, dus maken we balletjes die we met een vork platprakken. Lekker de oven in en het huis ruikt weer heerlijk. Als we alle koekjes gebakken hebben gaan we aan de lunch beginnen.

Lekker lang erover doen, blijf ik tegen mezelf zeggen. Stel dat schoonmaken maar zo lang mogelijk uit ;) Maar goed, de lunch stelt niet zoveel voor. 2 plakjes kaas, komkommer, tomaatje, blaadjes sla, gekookt eitje, stukjes ananas en geschrapt bietje. Mmmm... Zo simpel, maar zo lekker.

Dan moeten we helaas toch echt aan de slag. We laden de 'ute' vol met schoon beddengoed en nog een aantal schoonmaakspullen. We beginnen met de bedden. Die moeten natuurlijk op de 'speciale-Hilton-hotel-manier' worden opgemaakt. Ach ja, is goed voor m'n 'huishoudetikette'.'

Na de bedden gaan we verder met stofzuigen, moppen, magnetron onder handen nemen en dan zijn we alweer klaar. Jeannette heeft de douche gedaan en de keuken nog een beetje opgeruimd. Phew... Dat viel eigenlijk reuze mee. Jeannette vraagt waarom ik gisteren zo lang over die andere kamer gedaan heb. Uhm... Ik heb ook alle muren schoongemaakt?! DAT HAD HELEMAAL NIET GEHOEVEN! Oeps... Nou ja, dan is het maar allemaal schoon. We vegen buiten nog even de vloer aan en gaan dan terug naar het huis.

Aangezien de houten vloer in dat huisje wordt 'opgevreten' door de white antz ligt er een aantal lagen linoleum over, om de gaten te bedekken. Helaas blijven de antz eraan vreten, dus bijten ze ook door het linoleum heen. We moeten nu dus weer een nieuw rolletje leggen. Dus we pikken een rol op en rijden weer terug. Gelukkig hoeven we dit niet vast te plakken/tapen/spijkeren/hameren/schroevendraaier maar laten we het gewoon zo liggen. KLAAR ZIJN WE!

Op de terug weg rijden we langs het huis van Kenneth, Tracy en de kids. Daar drinken we een koppie thee en eten we rijstcrackers met roomkaas. Dit is voor Jeannette een openbaring. Dit heeft ze namelijk nog nooit gegeten! Ha, heb ik ook is iets gegeten wat zij niet kent ;)

Na de thee gaan we naar huis en gaan we een kliekje opwarmen in de magnetron. Het is een soort curry met rijst en tonijn (NIET die uit blik) en het is echt super lekker. Dan komt Geoff thuis met twee handen vol met Keffler aardappelen die hij lekker roostert in de oven. Mmm... Dit zijn echt lekkere aardappelen. Over het toetje hoef ik jullie niets meer te vertellen, want dat kennen jullie ondertussen wel ;)

Na het eten kijk ik naar een aantal foto's op Geoff z'n fototoestel en ga dan lekker naar m'n eigen stekkie. Maar weer even wat gebokst (veel te veel dingen 'geproefd') en nu lekker slapen. Morgen weer naar de 'afhaal-Japanner'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 70666

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: