Op de boerderie #12 - Grote schoonmaak - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Op de boerderie #12 - Grote schoonmaak - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Op de boerderie #12 - Grote schoonmaak

Blijf op de hoogte en volg Renée

03 November 2012 | Australië, Ravenshoe

Zaterdag 03-11, Evelyn

JEUK! Ik heb een groot deel van de nacht wakker gelegen van de jeuk van die k*t muggenbulten. Uiteindelijk dus niet zoveel geslapen, maar de tussenstand is gelukkig gelijk gebleven. Kan ook niet anders, ik denk dat die mug zich gister echt dood heeft gegeten ;) Maar goed, ik heb eigenlijk ook geen zin om op te staan. Vandaag moet ik namelijk de kamer en badkamer voor één van de backpackers-werkers schoonmaken. Met tegenzin stap ik gedoucht en wel de keuken binnen. Vandaag wil ik ook m'n lakens wassen dus heb ik m'n wasmand weer bij me.

Eerst even gauw ontbijten, de vaatwasser uit- en dan weer inruimen, de keuken een beetje opruimen, m'n was in de wasmachine doen, morning tea met Jeannette drinken en dan gaat m'n schoonmaak avontuur toch echt beginnen. HELAAS!

Bepakt en bezakt met een emmer, stofdoek, allerlei schoonmaakmiddelen, RUBBERE-SCHOONMAAK- HANDSCHOENEN (yeah :D), de stofzuiger, een mop en een ongeïnteresseerd humeur loop ik naar de kamer. Oké, hoe ga ik dat systematisch aanpakken. Ik begin met stofzuigen. En dan bedoel ik niet alleen de vloer. Nee! Ik neem de muren, het plafond en alle spinnen en spinnenwebben die zich daarop bevinden mee. Het bed en de kast aan de kant geschoven en daar hetzelfde gedaan met de stofzuiger.

Oké, verder met stap twee. De muren schoonmaken. Dus met een emmer vol met Jif en water en de stofdoek ga ik de rode 'dust' vlekken op de muur te lijf. Uiteraard met de rubbere-schoonmaak-handschoenen aan! Elke keer als ik toch nog een spin of spinnenweb tegen kom, schrik ik me eigen de pleures. Ook als ik ergens iets voel kriebelen (behalve m'n muggenbulten uiteraard :P) maak een spastische beweging, omdat ik denk dat het zo'n stomme spin is. Ondanks dat ik hier in spinnenland leef en er al een beetje aan gewend begin te raken dat ze in elke kamer zitten, hoef ik ze nog steeds niet aan te raken of op m'n lijf te hebben!

Maar goed, de muren zijn gedaan. Nu is het tijd om achter het bed en de kast te moppen, zodat ik die weer terug op z'n plek te zetten. Als alles weer op z'n plek staat ga ik de kast uitruimen. Ik maak de kastjes omstebeurt open en inspecteer eerst of de 'kust, spin-veilig' is. Gelukkig zit hier geen ongedierte in en zijn de kastjes leeg, dus is het lekker makkelijk schoonmaken. Na de kast zijn de keukenkastjes met alle toebehoren aan de beurt. Alles eruit halen en de kastjes schoonmaken. Dit valt nog best wel mee! Maar helaas was de vorige bewoner een varken, want hij/zij heeft gewoon alles vuil terug gezet. Ik neem dus elke pot, pan, mes, vork en bord mee naar het huis om het daar af te wassen. Als ik alles eindelijk heb afgewassen en afgedroogd is het al 12:45. Tijd voor lunch!

Jeannette en ik eten allebei één zo'n corn meat pannenkoekje die nog over was met een paar blaadjes sla, plakjes komkommer, een hele (kleine) tomaat, plakje ananas, geraspte wortel en een gekookt eitje. Het blijft lekker dat corn meat pannenkoekje :D

Na het eten moet ik helaas verder met de badkamer. Hier heb ik echt het meest naar uitgekeken, NOT! Ik volg weer m'n zelfde tactiek als in de andere kamer. Eerst stofzuigen en dan alle muren doen. Maar goed, in deze kamer staan helaas ook nog een wastafel, een toiletpot en een douche. Dat wordt dus extra veel werk. Het toilet spuit ik vol met van dat toilet-bleek-spul en laat dat lekker intrekken. In de wasbak laat ik water staan met daarin een combinatie van weer dat toilet-bleek-spul en Jif, zodat al het rood eruit kan trekken. Voor de douche heb ik ook wat verzonnen. Ik spuit bovenin een 'lijntje' Jif en vul m'n emmer vol met water en een beetje Jif. Deze emmer gooi ik leeg tegen de (houten/board-achtige) muur van de douche. Daarna ga ik daar nog even met m'n doekje langs en het ziet er weer 'schoon' uit. Het toilet-bleek-spul gebruik ik ook nog even voor de douchekop en de kraan en de douche is klaar. Verder met de WC, gauw even doorbezemen met de WC-borstel, doortrekken, doekje over de rand en bril en klaar is Kees. Hetzelfde geldt voor de wasbak. Als allerlaatste trek ik nog een mop door de badkamer en is het 16:00 als ik met een glaswater neerplof.

Ik krijg niet eens de tijd om een koekje te pakken, want ik moet alweer met Jeannette mee naar het andere huisje om daar vast een begin te maken aan de schoonmaak. Ik ben het echt spuugzat, heb te weinig energie, maar zet mezelf erover heen. Gewoon doorgaan!

Dus begin ik vol goede moed aan de koelkast en daarna aan alle keukenkastje. Jeannette is in de slaapkamers bezig met het verschonen van de bedden. Als ik m'n een-na-laatste kastjes af heb, komt Jeannette me eindelijk vertellen dat het wel mooi is geweest voor vandaag. Het is ondertussen 18:00!!!

Helemaal gebroken warmen we gelukkig alleen maar een kliekje op voor het avondeten. Steak-in-een-sausje met aardappelpuree. Goh, wat is het leven toch makkelijk als je kliekjes hebt! In het toetje komt ook geen verandering, dus eet ik weer kiwi met Jelly. Deze keer is het aardbeien smaak.

Na het eten laat Geoff me al zijn fotoboeken van vroeger zien en vertelt allemaal stomme-saaie-opa-en-oma-verhalen-over-vroeger. Zal mij een worst wezen dat je vader een boom heeft omgezaagd die zo groot was dat ie op zeven vrachtwagens geladen moest worden. BOEIEND! Ik ben f*cking moe en wil naar m'n bed. Ik wimpel hem zachtaardig af en ga nu lekker slapen!

  • 10 November 2012 - 15:49

    Naomi:

    hihi weer jelly;) ben je het nog niet zat?

    En ik ben benieuwd dit een goede therapie is om van een spinnenfobie af te komen;)? Zoja, dan boek ik gelijk mijn ticket;)


  • 13 November 2012 - 08:15

    Chantal:

    Ik zeg 1 woord: Assepoester.. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 70469

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: