Op de boerderie #1 - HUISdieren - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Op de boerderie #1 - HUISdieren - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Op de boerderie #1 - HUISdieren

Blijf op de hoogte en volg Renée

23 Oktober 2012 | Australië, Ravenshoe

Dinsdag 23-10, Evelyn

Vandaag gaat om 7:00 de wekker. Ik moet namelijk om 8:45 de bus hebben en aangezien het hostel dan nog geen bus service heeft moet ik ruim 25 min lopen. Geeft helemaal niks, want zit straks toch weer 2,5 uur in de bus. Eerst eventjes gebruik maken van m'n grats ontbijtje. Twee broodjes toast met een koppie thee. Ik zie drie bakjes staan en een pot VIEZIEMITE (vegemite). Ik denk mmm lekker, abrikozen en aardbeien jam. Dus zonder gebruik te maken van het derde bakje (boter) heb ik twee broodjes met verschillend beleg. Ik ga lekker zitten en neem een hap van de abrikozenjam.

GADVERDAMME!!!

Dit is dus geen abrikozenjam maar iets heeeeeeel vies. Ik moet bijna kokhalzen zo goor vind ik het. Ik gooi het broodje dan ook, zonder blikken en blozen weg. Ik probeer nog enigszins van m'n broodje aardbeienjam te genieten, maar bij elke hap moet ik weer aan die vieze hap denken. Blegh....

Ik pak m'n backpack en na een behoorlijke zoektocht heb ik de bus eindelijk gevonden. Ik loop nog snel even de supermarkt in voor wat fruit, lekkers en water. Ik neem de 'gingerbread cookies' en kies voor een appel en banaan. Dan nog eventjes bij de bakker lunch halen (broodje kaas met bacon) en naar de bus. Bij de bushalte ben ik behoorlijk uitgeput dus neem ik zo'n koekje.

GADVERDAMME!!!

Dit proeft netzoals wat ik vanochtend heb gegeten. Dit zijn dus gewoon GEMBER koekjes en niet een speculaasje-achtig koekje. Dit betekent dus dat ik vanochtend GEMBERjam op m'n brood heb gesmeerd. Ielg! Ik heb nog steeds een vies gezicht als ik er weer aan terug denk! Waarom ziet het speculaas koekje 'Gingerbread' er dan uit als een speculaaskoekje in de film Shrek?? Hoe bedoel je bedrog! Maar goed, aangezien ik weer zowat sta te kokhalsen gooi ik de hele rol weg. Ik probeer daarna m'n banaan te eten om de smaak een beetje weg te krijgen, maar dat lukt niet echt. Brrr...

Ik stap dus eigenlijk kotsmisselijk de bus in. De trip helpt ook niet echt, want het is zo'n trip met-van-die-scherpe-haarspeldbochten waardoor ik om 10:30 echt groen die bus uitstap! De buschauffeur vertelt me dat mijn aansluiting om 11:00 komt. Perfect! Dat geeft me tijd om een surprise-boodschap te doen. Wat deze boodschap is ga ik lekker niet zeggen. Daar komen (sommige van) jullie vanzelf wel achter!

Ik stap de volgende bus in die me voor de deur afzet. De chauffeur zegt dat we er met 45 min zijn. Ik zit dan ook continu op m'n horloge te kijken. Hoe verder we rijden des te hoger we gaan, des te uitgestrekter het gebied, des te mooier de omgeving en des te MINDER balkjes op m'n telefoon (qua bereik uiteraard). Aangezien de misselijkheid daalt heb ik wel trek in een m'n broodje. Dus begin ik gewoon vast aan m'n lunch (heb er zowat al een hele dag opzitten :P).

Ik wordt voor het hek afgezet en moet nog een endje lopen. Wow! Ik neem alles even in me op, want dit is echt geweldig. Ik loop richting het huis en op zo'n 100 m van het huis komt een auto me tegemoed rijden. Daar is ze dan, Jeannette, mijn host voor de komende 3 weken. We rijden die laatste 100 m naar het huis en ze laat me zien waar ik slaap. Als ik uitstap zie ik dat ze een HOND hebben. Leuk!

Ik heb geheel m'n eigen huisje met eigen badkamer, woonkamer (mét NIET werkende TV) en keuken. Helemaal voor mij alleen. Jihaaa! Ze laat me alles zien. Oh leuk zegt ze, je hebt een SALAMANDERTJE om je gezelschap te houden. Jahaaa leuk denk ik :S Daarnaast zit er in elke denkbare hoek een SPIN! Fijn :(

We gaan maar gauw naar het grote huis, want het is lunch tijd. Uiteraard zeg ik geen nee tegen lunch, dus eten we echt heerlijke gehaktballetjes in een soort tomatensaus met twee geroosterde broodjes. Sorry oma Schram, maar deze gehaktballen verslaan toch die van u. Tijdens de lunch vertelt Jeannette me dat ik niet de enige ben op de boerderij. Ze is namelijk ook host voor Japanse scholieren die 2 nachten op de boerderij slapen (krijgen ze wat frisse lucht, zegt Jeannette ;)).

Maar goed, na de lunch gaat mijn carrière als WWOOFster (Willing Worker On Organic Farms) beginnen. Tadadadaaaa SCHOONMAKEN (goh, daar ben ik thuis ook al zo goed in, NIET DUS!). Ik krijg een supersonische Dyson stofzuiger in m'n handen gedouwd en moet de slaapkamers schoonmaken. Elke kamer voor die Japanse meiden van morgen moet namelijk gedaan worden. Ik wil de stekker in het stopcontact steken maar op zo'n 1 cm van het stopcontact zit een kever/krekel/kakkerlak achtig beest. En echt waar, hij is zo groot als de helft van m'n hand! Oké Renée, daar moet je maar aan gaan wennen. Vanaf nu woon je op de boerderie. Daar gaat ze, op drie:

één
twee
twee-en-een-beetje
twee-en-een-beetje-meer
bijna-drie
nog-net-geen-...

'Renée, you should use that plug over there' Halleluja, een kever/krekel/kakkerlak vrij stopcontact. Aangezien de Dyson een super zuigkracht heeft zuig ik elk spin(netje) en natuurlijk ook stof op alsof het niets is. Kunnen die spinnen lekker verder spinnen in de afgesloten-ruimte-voor-al-het-stof van de Dyson. Oeh, ik hou ervan. Nadat ik ergens gestofzogen heb mopt Jeannette alles schoon.

Daarna gaan we aan de bak! Kijk, dit vind ik dus helemaal niet erg. Ze haalt een soort van jarenoude-kook-en-bak-Bijbel uit haar kast. Hier staan allerlei recepten in. Aangezien ze heel veel bananen heeft, gaan we een bananencake maken (dat is dan weer balen). Na een hoop gemix is de cake klaar. Aangezien ze zoveel bananen heeft maken we er gewoon nog één. Ze heeft in de gaten dat ik dit helemaal geweldig vind, dus mag ik 'm helemaal alleen maken :) Dit is echt leuk joh. Als ik dit de rest van de 3 weken moet doen, geeft dat echt GEEN problemen. Ook de volgende bananencake is klaar en ik mag nu ook zelf een STICKY-DATE-PUDDING maken, je weet wel dat mega lekkere toetje bij Mary en Jack! Ik bak er helemaal op los en kan niet wachten om een stukje te eten :) Na het bakken gaan we lekker een koppie thee drinken met een stukje bananencake natuurlijk. Oh mijn God, Sanne eat your heart out, dit is echt té lekker voor woorden. Hoewel ik in het begin nogal sceptisch was over de cake (ze gaf me van die vieze bruine bananen om te prakken) ben ik nu officieel ingewijd in de bananencake. Ze heeft er namelijk ook een laagje citroenglazuur opgedaan. Het is gewoon één groot feest :)

Ook de sticky-date-pudding komt uit de oven en ik vrees dat ik deze weken echt heel erg lekker ga snoepen (gelukkig heb ik gezien dat er een boksbal voor m'n huisje hangt, dus ga daar elke dag even tegenaan meppen). Na de tea gaan we naar MIjN huisje om daar alles schoon te maken. Hier wordt natuurlijk grondig onderzoek gedaan naar elke spin. Uiteindelijk is mijn huisje ook dan zo goed als spinvrij. Ik heb echt mega veel spinnen naar de spinnenhemel gebracht :)

Als mijn huisje schoon is, is het al bijna etenstijd dus bevinden we ons weer in de keuken. Vanavond eten we steak met gebakken uitjes en natuurlijk een halve tomaat. Daarbij krijg ik een lekker gebakken eitje met hele dooier. (Zit je op een aardappelboerderij, krijg je niet eens aardappels bij het avondeten, bummer!)

Als toetje eten we Sago pudding. Een soort rijstebrij-achtige substantie met krenten en ongeklopte room. Oké, dit is dan iets heel erg minder lekker. Vooral die room maakt het vies, dus laat ik dat grotendeels van m'n toetje glijden. We bespreken nog even wat ik morgen ga doen: MIJN veranda oliën en fruity chews bakken. Helemaal op m'n eigen, want Jeannette is de Japanse meiden ophalen en de omgeving laten zien.

Na het eten ben ik behoorlijk moe, dus ga ik terug naar mijn huisje. Voordat ik ga slapen check ik elke hoek van m'n kamer op:
- Spinnen
- Krekels
- Kevers
- Kakkerlakken
- Salamanders

Aangezien ik niets meer kan vinden, maar weet dat er een salamander op m'n slaapkamer gezeten heeft, durf ik eigenlijk niet meer zo goed naar bed. Maar ik ben best wel moe, dus op hoop van zegen sluit ik m'n ogen dan maar.

Wat was dat...? Een hoop gebonk op m'n dak :S Ow ja, dat zijn de possums waar Geoff (de baas/boer, 75 jaar!!!) me voor gewaarschuwd heeft. Oké, nu maar echt proberen te slapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 3685
Totaal aantal bezoekers 70329

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: