Ongewenst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu Ongewenst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renée Oudejans - WaarBenJij.nu

Ongewenst

Blijf op de hoogte en volg Renée

30 December 2012 | Australië, Sydney

Zondag 30-12, Sydney

Wat kunnen sommige mensen toch schijnheilig zijn. Thomas heeft vanochtend ruzie gehad met z'n huisgenoot Ernie. Thomas zou zogenaamd te veel herrie maken en op ongewenste tijden in de keuken 'rommelen'. Oftewel: om 3:00 's nachts naar het toilet, wat beneden is, en om 8:30 een kop koffie maken! Aangezien Ernie zijn zus op visite heeft, slaapt hij op de bank en zij in het King/Queen size bed. Dus ja, dan is het logisch dat je geluiden om je heen hoort van andere huisgenoten die heel zachtjes proberen te doen als je in de woonkamer slaapt. Moet je maar bij je zus in een bed gaan liggen!

Maar goed, hij gaat dus helemaal los op Thomas, die natuurlijk een goed weerwoord klaar heeft staan. Als Ernie al z'n argumenten 3x heeft herhaalt, zegt ie uit het niets: 'And she's staying here for two weeks without paying rent!' Aangezien ik beneden in de slaapkamer lig en niemand weet dat ik meeluister, kan ik niet naar boven om er iets van te zeggen. Gelukkig voelde Thomas zich de afgelopen dagen wat minder depri, dus hebben we het veel gezelliger gehad. Thomas geeft Ernie er dan ook goed van langs.
- You all agreed on her staying here for 2 weeks
- She's been cleaning up the place (heb het toilet en douche beneden gedaan, maar ja, daar komt Ernie niet, en heb verscheidene keren de vaatwasser uitgeruimd terwijl ik die niet eens gebruik en ik ruim de keuken ALTIJD netjes op als ik of Thomas hem gebruikt heb)
- She doesn't cause you any trouble, she doesn't hang around at the place and she's not loud.

'So what's your problem?' Zo voel ik me even ongewenst door die lul van een Ernie. Zogenaamd happy family spelen tijdens Kerst en de dagen daarna, en nu in één keer zo uitspatten! Niet alleen tegen mij, maar ook vooral tegen Thomas. Wat een kutgedrag. Thomas is gelukkig de slimste en besluit het gesprek te beeindigen, maar komt behoorlijk heethoofdig naar beneden.

Ik doe natuurlijk of ik niks gehoord heb en geen idee waar het over gaat. Hij vertelt me alles wat Ernie heeft gezegd, maar zegt niks over het 'Renée-issue'. Eigenlijk voel ik me een beetje heel erg schuldig, dus vraag ik of het ook door mij komt. Thomas overtuigd me dat Ernie echt een mierenneuker is. En op dat moment horen we boven de TV in één keer heel hard aan staan. En hij gaat steeds harder! Jezus wat kinderachtig, hij gooit ook nog met alle deuren in het huis en loopt expres te stampen! Wat een kleuter!!!

Linda, die ook beneden slaapt steekt haar hoofd om de deur. Thomas vraagt of zij hetzelfde denkt over 'the situation', maar zij vindt het ook mega onredelijk en echt zielig wat hij nu doet. Gelukkig, hij staat er echt helemaal alleen voor. Maar goed, Thomas is natuurlijk behoorlijk opgefokt en ik voel me nog steeds schuldig, dus ga ik samen met hem naar zijn sportschool. Ik krijg een driedaagse-vrij-pas, dus laat ik me de komende 2 uur helemaal los op de apparaten. Even lekker al die spieren trainen en alle dingen uit je hoofd zetten.

Na het sporten eten we thuis lunch en gaan dan naar de stad. Ik moet namelijk nog souveniers kopen, dus op naar de markt. Geslaagd struinen we nog lekker door de stad, drinken nog een drankje en gaan dan om 19:00 naar huis. Aangezien Ernie NYE ergens anders viert, hoop ik eigenlijk dat ie al weg is. We besluiten dan ook om uit eten te gaan als hij nog thuis is.

En helaas, hij is inderdaad nog thuis! Dus drop ik m'n spullen en pak m'n vest. En opnieuw met de trein naar het centrum. Eigenlijk willen we Mexicaans eten, maar om 20:10 is die al gesloten. Dan maar op naar China Town voor een goedkope maaltijd. Chicken Terriyaki met rijst. En geloof me, als je honger hebt lukt het nog steeds niet om met stokjes te eten ;) Gelukkig hebben ze ook een vork die ik wel kan besturen!

Na het eten zitten we nog een uurtje in een pub en gaan dan door naar huis. Morgen namelijk om 9:15 verzamelen in het centrum voor een laatste droom van m'n reis: 'The Sydney fireworks at the Bridge!'

  • 30 December 2012 - 16:42

    Jolanda:

    Hoi Renée,

    Ondanks de perikelen van Ernie hoop ik dat je toch nog een paar vette en gezellige uren tegemoet gaat in Sydney.
    Goede reis terug en tot in het nieuwe jaar.

    Groet Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken met Activity International

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2013

Nieuwjaarsduik

31 December 2012

HAPPY NEW YEAR!

30 December 2012

Ongewenst

29 December 2012

Whitsunday Reunie

28 December 2012

Italië en Ierland
Renée

Dromen op je 11e en waarmaken op je 22ste. Op 18 september begin ik mijn 'rondje' Australië in Sydney. De Great Ocean Road af richting Adelaide. Dan recht omhoog naar Darwin, om via de Oost kust te eindigen in Sydney. And who knows what else...

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 70384

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 04 Januari 2013

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: